fredag 23 januari 2009

I fåfängans klor.

Surfar runt på nätet, letar dator. Måste verkligen skaffa ny. För tillfället är det två gamla handikappade datorer som försöker tillfredställa mina multimediala behov. Den ena kan man hjälpligt surfa runt på (när den väl går med på att samarbeta med dongeln och det är inte ofta) Den andra används till att se på film, men då måste filmen ligga på SD-kort eftersom kortläsaren är det enda som kan kommunicera med den. USB, det har den datorn glömt vad det är för något. Så dessa två riktigt senila datorer ger ungefär resultat – en dålig dator.

Så jag tittar runt. Jag vill ha en liten dator, ca 9 tum. Det är verkligen pyttelitet, men samtidigt blir det ju en riktigt portabel. De två pensionärsplåtburkarna jag har nu är knappt släpbara. Båda väger ca 2 kg.

Mitt i allt datorletande råkar jag klicka på "tillbehör" på en av dessa teknikvaruhus hemsida och tittar lite på hörlurar för det behöver jag ändå nya. Det är ju bra med hörlurar som är lite designade och kul om dom har käcka färger, det kan till och med en icke så fåfängd typ som jag vara intresserad av. Men hörlurar med utbytbara färger???? Där tappar dom bort mig måste jag säga. VEM är så fåfängd att man måste matcha hörlurarna med sin outfit? VEM! VEM?

Svar till ”upprörd” ombedes snarast!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar