torsdag 5 mars 2009

Verbalt bidrag

Så har jag hittat ännu en stig att följa på min kreativa väg. Jag är numera självutnämnd ordkreatör. Mitt första bidrag kom till mig i nattens dröm och är: ”Datomatiskt”
Förklaring: Något som sker med datorns hjälp eller någon datorrelaterad uppfinnig.

Skriv genast in detta i ordboken, Horace!

Eftersom jag nu kommit med detta fyndiga och välbehövliga ord anser jag mig vara förtjänt av en plats i svenska akademin, gärna på en rofylld plats, t.ex. sidan om Kristina Lugn.

Jag passar på att ta patent på ordet här och nu och sätter även ett copy-write-skydd på det. Det är fritt fram att använda för ordet privatbruk, men hänvisa alltid till mig, så att jag kan få stimpengar på det.

Tyvärr går det att ladda ner på t.ex. piratebay, men om ni gör det är jag blåst på konfekten och kommer att framträda i alla debattprogram och tala illa om fildelare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar