torsdag 16 april 2009

Dumburk

Här kommer en liten snabbguide till veckans TV-tablå
(Kanal, tid och titel får den enskilda tittaren själv reda ut efter intresse)

Överst på prispallen hamnar :
”Hjälp jag är med i en japansk tv-show”
antagligen med underrubriken
”för jag hittade inget dummare program att visa upp mig i”
eller
”jag tänkte att jag skulle få förknippas med nåt annat än Hemliga-Arne och Rederiet-Joker”

Toppen Möllberg och Brost, ni har just nått något som är lägre än botten.

För alla som saknar Joker i Rederiet finns en ny version av livet på en finlandsfärja. Men i stället för att betala dyra löner till avdankade dramatenskådisar, är nu aktörerna obetalda fulla resenärer.

För den som är mer intresserad av familjeliv finns ett oändligt utbud av tv-program som skildrar annorlunda familjer. Interssant att alla dessa familjer ser likadana ut. Skillnaden är väl bara omkretsen på människorna beroende på vilket land programmet är producerat i. Men det är samma problem, bråkande barn och föräldrar som måste hinna med att hämta och lämna på dagis. Fantastiskt att det finns nå många annorlunda familjer i världen. Vill man se nåt riktigt unikt kan man följa en dvärgfamilj som har en massa skrikande barn och måste hinna med att hämta och lämna på dagis.

Den som inte är mörkrädd vågar kanske zappa in spökjägare som aldrig hittar spöken och alla som är sjukligt konflikträdda kan få sin fobi botad av bråkande grannar och Robert Aschberg,



På fjernsyn, mina damer och herrar!

1 kommentar:

  1. Det du skrivit stämmer helt och hållet, verkar som om ingen i så kallad bestämmande position har minnes-kontakter bakåt i tiden. Var finns uppföljare till Ärliga Blå Ögon....och diverse klassiska skärgårds kriminalare...såsom Strömstadpolisen. Det är tydligt att man är för gammal för att hänga med även om kalendern säger yngre medelåldern...

    SvaraRadera