måndag 2 augusti 2010

Funktionshindrad!

Jag älskar att vara ute och gå på kvällarna, och helst vill jag ha musik med på mina promenader. Min riktiga MP3 spelare gått sönder, men i ett undangömt skrymsle hittade jag en konstig manick i som påstod sig vara en MP3 spelare med ett utrymme på 2 GB. Och visst kom det ljud från den, men det finns bara 5 funktioner på den här mojängen.

En knapp för av och på
En knapp för att höja ljudet - En knapp för att sänka ljudet
En knapp för att byta låt framåt - En knapp för att byta låt bakåt.

Jag var tvungen att höra musiken i BOKSTAVSORDNING (om jag inte bytte låt manuellt, men det blir ett himla tryckande om man använder hela utrymmet på 2 GB) På min riktiga MP3 finns en random-funktion som gör att låtarna byts i slumpmässigt och man slipper bli knäpp på en förprogrammerad ordning

Den här mackapären har Grundigs logotype och en stämpel med texten ”Made in China” och fortsättningen borde vara: ”design by a stupid german”.

” Ich brauche einen MP3-Player in meinem Wohnwagen, wenn ich nach Schweden gehen. Aber es kann nur 5 Funktionen haben weil ich ein dummer Deutscher bin.”

1 kommentar:

  1. Du nu skriver du fel, det är ju MIN mp3 spelare som du tog sönder

    SvaraRadera