torsdag 9 december 2010

Tummen upp för årets TV kalender!

Nåja man kanske inte kan tala om några stora skådespelar talanger eller geniala repliker, men den har sina ljusa sidor. Den är inte jättespännande, men visst vill man se nästa avsnitt och få reda på hur det går.

Det handlar om en familj som tröttnat på storstaden, i alla fall har mamman och pappan det, och därför skaffar ett hus på landet. Fast inte vilket hus som helst, det är ett stort hotell som inte haft gäster på flera år. Nu blir familjens uppgift att få det gamla hotellet att fungera igen, vilket inte är helt lätt.

Det var faktiskt flera år sedan jag följde en julkalender i tv. Jag tycker inte att man kan bli för gammal för att se julkalendern, däremot har tv ibland glömt bort en del av sina tittare och bara gjort kalender för riktigt små människor. Eller så har den handlat om riktigt konstiga saker som för några år sedan då en liten nisse skulle hjälpa en flicka att göra sig av med mammas nya kille. Kul ide kan tyckas, men SVT lyckades inte leverera den på ett bra sätt.

Ska man få ut nåt av en julkalender är det viktigt att ha barnasinnet kvar. Och det finns väl ingen på jorden som är så barnslig som jag? Däremot är jag en ganska kräsen tv-tittare, men som sagt i år har SVT lyckats. Nu ska jag surfa dit och kolla in dagens avsitt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar