tisdag 8 februari 2011

Konstprojekt

Tredjeårseleverna på Unikum brukar välja ett individuellt projektarbete. Jag funderade länge på vad jag ville göra. Det var viktigt att hitta något jag inte tröttnade på. Jag tappar lätt fokus om det blir enformigt. Så jag ville hitta ett projekt där alla mina tankar och intressen fick plats, varpå jag insåg att det redan fanns: Den här bloggen!

Jag skapade bloggen för att jag har många åsikter. Jag vill gärna tycka till om korkade politiker och dumma artiklar i aftonblaskan. Men eftersom debattprogrammen på TV inte har mitt telefonnummer och DN redan har en ledarskribent, är en blogg ett bättre alternativ.

En blogg behöver inte bara vara ett åsiktsinferno. Här är jag fri att skriva vad jag vill. Man kan ju inte förbättra världen med varje inlägg. Därför bestämde jag mig tidigt för att inte kategorisera bloggen.

Nu har ”Ärligt talat” funnits sedan 2008 och bloggandet är en del av mitt liv. Det är med andra ord ett säkert kort för ett tredjeårsprojekt.



Blden är ett samarbete mellan bloggens ägare och Åsa Rosenqvist.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar