måndag 20 september 2010

Demokrati?

Nu är jag riktigt förbannad. Allra mest över att Herr Sveinfeldt sitter kvar som statsminister. Men jag är minst lika förbannad på de andra 7 partierna som suttit i regeringen i flera år.

Idag fick Sverigedemokraterna inträde i regeringen och tycka vad man vill om det, men det är ett faktum man måste förhålla sig till. Dom är demokratiskt invalda och ändå står dessa 7 gamla partiledare och fördömer Sverigedemokraterna.

Ni får, i vårt demokratiska land, tycka vad ni vill om detta parti, men ni missar det faktum att SD är inröstade av väljare. Väljare som ni inte känner sig som en del av det samhälle som ni förespråkar. Det är människor som är svikna av den förra regeringen och riksdagen och som nu fördöms av er.

Själv röstade jag på det Rödgröna alternativet. Det gjorde jag för jag tror på demokrati och jämlikhet och jag vill leva i ett samhälle där människor är viktigare än pengar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar