söndag 12 oktober 2008

Aj!

Absolut värsta o-ord jag vet är oväder. Det är det dummaste motsatsordet jag vet.
- Är det bra väder idag?
- Nä det oväder!
Men hallå... när det är oväder så regnar det, blåser, snöar, åskar och stormar oftast flera av dessa på en gång. Det är väl väder om nåt. Det är ju massa väder på en gång.
I dag däremot är det oväder, nästan inget väder alls. Solen lyser lite men i övrigt är det inte så mycket att tala om. Det är vindstilla och det händer inget alls.



Dagens ros
går till min trädgård, jag ska plantera den sidan om terrassen.

Dagens ris
går till stolpen mitt i vägen i Teckomatorp. På en liten gata, stod ett litet träd fast bundet i en jävla stödträstolpe som jag råkade gå in i. Nu kan man ju som parkchef i Svalövs kommun tycka att den stolpen inte stör nån på en sån liten gata. Vem skulle vilja gå där? JAG gick där! AJ! Andra gradens hjärnskakning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar