söndag 26 oktober 2008

Godhet!

Inte haft några bra bloggidéer på ett tag, men så var jag inne på min en av mina favoritbloggar, vars ägare är Jonas Gardell. Någon frågade honom om han kunde säga några ord om godhet. Läs svaret på hans blogg. Godhet är ett intressant ämne. Ingen har frågat mig, men jag tänker ändå tycka till.

Godhet skulle kunna vara om Per Gessle gör en låt och inte ger ut den. Han skulle åtminstone kunna be Telia att sluta skicka dumma meddelande till mig om att jag kan bli först att höra hans nya låt i mobilen. Mina vänner fick samma meddelande så jag känner mig inte särskilt utvald. Så kostar det 15kr + trafikavgift! Vaddå trafik avgift? Har den nya Ferrarin blivit för dyr?

Faktum är att jag gillar Gessle. Men ett litet tips till er som ska hålla i nyårsfirandet vid Nissan, Sommartider är ingen stämningshöjare när det är 20 minusgrader, man glömt vantarna och det blåser isande medan man väntar på att det kommunala fyrverkeriet ska börja. Måste det va nåt ur Gessles repertoar då, är Tuffa Tider mer passande.

Godhet skulle också kunna vara om Leila, ni vet hon som bakar kunde gå en engelskkurs. Nu vet jag att hon bott i New York, fast jag begriper inte hur man klara sig där med uttal som ”sviiit potejtoo” och ”choklääät chips”. Fast anledningen till att jag som självutnämnd språkpolis gör en uttryckning till hennes trakter är att jag sett en teaser inför hennes kommande program, med Halloweenteama. ”Så här till halloween kan det hända att man får besök av barn som vill Trick or treat:a” Kära kak-konstnär Leila, NÄR blev den amerikanska busfrågan ”Trick or Treat?” ett svenskt verb? NÄR? Nån som vet? Horace?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar