lördag 18 oktober 2008

TV tider.

Ibland undrar jag om det inte var bättre förr, samtidigt som jag hoppas på att det ska bli ännu bättre i framtiden. Nu är det definitivt inte bra.

Har juste sett veckans avsnitt av ”Svensson Svensson”. Det VAR bättre förr, på den tiden då Svt gjorde bra på program. 1990-talet inte är televisionens storhetstid, men det var då bra och roliga program avlöste varandra, Snoken, Rederiet, Sjukan… och ”Svennson Svensson” var KUL Helkul! Men nuförtiden är det nästa aldrig nåt kul på tv och dom få gånger det är nåt värt att se är det nästan aldrig på svt.

Andra svenska klassiker ur mittfavorit arkiv är Sollstollarna 1985, Dubbelstötarna 1980, Polisen i Strömstad (samlingsnamn) 1980 – 1990. Tillbaks till tv-soffan på 90 talet så tittade jag på TV4 en hel del också, dom hade roliga serier där ett tag. ”En fyra för tre” var riktigt kul. (Och Gillinger snygg) och fuskis-hallänning som jag är, måste jag nämna buskis-hallänningarna i ”Full frys”

Nu ska jag ägna lördagskvällen åt musik. Hittat en slinga på guran som är riktigt bra! Tre ackord än så länge. Men det kanske räcker, det har ju blivit världshitar av treackords låtar förr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar