tisdag 9 december 2008

And the Nobel-Price of Economics

Goes to Anna!

Hallå där ” The Sveriges Riksbank” det blev visst nåt fel när ni delade ut årets nobelpris. Ni ringde nog fel person. Jag fick aldrig samtalet och det verkar inte som om inbjudningskortet till nobelfesten kommit rätt heller.

Ni har väl inte missat det ekonomiska underverk jag åstadkommit. Att överleva på knappa 6000 kr i månaden är ett mirakel. Dessutom förutspådde jag bankkrisen redan i våras. Årets nobelpristagare Paul Krugman sa i en intervju att inte ens han kunde räkna ut att det skulle bli en ekonomisk världskris. Ändå får han priset för sin analys av handelsmönster och lokalisering av ekonomisk verksamhet.

Så nu väntar jag på att ni ska ringa och erkänna ert misstag. Visst, festen är ju inte förrän i morgon, men ring så fort ni kan. Jag måste ju hinna skaffa kläder till festen.

(Hur det nu ska gå till med denna lite väl begränsade budget?) Kanske Silvia lånar ut en klänning och en och annan hatt också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar