tisdag 16 december 2008

I händelsernas epicentrum!

Vaknade i svinottan av att sängen och huset shakade loss totalt. Det visade sig vara Sveriges största jordskalv sedan 1904. Parakiten blev livrädd och jag förklarade för henne att det förmodligen var nån mindre liten jordbävning. Hon lugnades dock inte av det. Jag tror hon missade geografilektionen i skolan om jorden och dess plattor…. Be mig inte förklara mer ingående för då kommer det fram att jag kanske inte heller var fullt närvarande på geografilektionerna.

Jag försökte göra lite research men det dröjde ett tag innan det kom nån som helst information. Internet är bland det snabbaste inom media världen. Men när man vill veta nåt tar det evigheter innan det står på nån vettigare sida.

Nu står det här i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar