lördag 14 februari 2009

Lucky me!!!

Igår vad det fredagen den 13 de. Hade inte mycket otur, förutom att räkchipsen var slut på Lidl. Men i dag var det definitivt min turdag.

Strålande solsken när vi kom till Halmstad, klockan tidig eftermiddag. Visserligen var Räkchipsen slut på Lidl i Halmstad också, men en liten övergiven 50 öring utanför kassan på ÖB fick mig le igen. Ingen stor summa, men kul att hitta.

Drog vidare till Coop för att se om dom hade nåt kul. Kom plötsligt på hur gott det är med Kalles mjukost med lax. (Av nån anledning verkar det bara finnas på coop) Men den var också slut. Jag funderade på om högre makter drev med mig. Allt jag ville ha var ju slut.

När vi kom ur kassorna från Coop, och jag hade verkligen börjat tycka synd om mig själv vid det här laget, ser jag plötsligt ett intressant pappersstycke på golvet. Hela 100 KR! I’M RITCH! There is a God!

Efter shopping passade det bra med Kaffe på McDonalds och därefter finner jag ytligare en 50 öring. Lustigt att just jag skulle hitta denna lilla frusna peng. Och det visade sig att det fanns fler mynt att rädda från kylan. På promenad medan solen gick ner över stan hittar jag 10 euro Cent. Ett symboliskt litet bidrag till semester kassan.

Nu ligger 2 st. 50 öringar, en 100-lapp och en europeisk 10 centare tryggt i min plånbok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar