torsdag 19 februari 2009

Res-feber

Fast jag har kanske ingen talan när det gäller resor. Är inte särskilt berest, har inga geografikunskaper att skryta med och har ett mycket begränsat lokalsinne.

Men några äventyr har jag varit på. Mest nordliga plats jag besökt är Åre, längst söderut antar jag är Rottenburg ab det Tauber. Längst västerut bör vara Norge, fast då åkte vi bara in över gränsen till första bästa by och beställde kaffe. Och längst österut är Helsingfors eller Åbo (jag vet inte hur dom ligger i förhållande till varandra) Jag kommer bara ihåg att det var trevligt med en promenad i finska presidentens trädgård och att det var synd att han inte bjöd in oss på kaffe. Ja, det var en han då: Martti Ahtisaari. Undrar om Tarja har mer hövlighet.

Dags för ett nytt besök till de 187 00 sjöarnas land, kanske.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar