fredag 21 november 2008

Korkade Kocken!



Vi har snö i Teckomatorp i dag! Så jag tänkte ordna lite julkänsla så här 2 dagar före 1:a advent Lite glöggtema på kvällens 3 rätters eller 2 rätters beroende på hur jag har lyckats med förrätten.
Jag är en fantastiskt påhittig kock! Fast där slutar mina kökskunskaper. Köket är efter dagens julbak en ren katastrof och det finns risk att jag måste gå under jorden när min pojkvän ser vad vår favorit gryta råkat utför. En liten olycka med choklad…. bränd sådan… riktigt genom svart! Allt gick riktigt bra tills chokladen var klar och jag hällde upp den på plåt, medan jag råkade sätta tillbaks grytan på den varma plattan och inte noterar detta förrän det luktade väldigt bränt! Nu luktar det riktigt katastrofalt i mitt i kök.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar