lördag 8 november 2008

Viktigt?

Hitttade en artikel på aftonbladet om en kille som vägde 150 kg och bantade bort 55 av dom.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3723666.ab

För det första så undrar jag var nyhetsvärdet i denna artikel ligger? Fast det är klart sen när är aftonbladet en nyhetstidning? Men även om man är en kvällsblaska måste det väl finnas nån anledning till varför man publicerar vissa artiklar. (Det var i alla fall vad jag fick lära mig på mediagymnasiet, fast det var länge sen.)
Varför denna nonsensartikel är skriven kan man ju undra. En riktig fet kille som bantar ner 55 kilo... Sensationen kunde ha varit den tid han gick ner alla kilona på men det förtäljer inte historien. Att det är många kilo kan också vara nåt speciellt, men han hade ju så gott om dom att detta inte heller blir intressant. Kanske ska det handla om att det var p.g.a. av att han slutade med Coca Cola, men om man dricker 10 liter om dagen och slutar med det är det då konstigt att man går ner i vikt?

Undrar hur mycket jag skulle gå ner om jag slutar med min konsumtion av Cola. Den uppgår dock inte till 10 liter per dag. Jag älskar Cola sitter med ett glas här just nu, men med mina 40,6 kg i vikt kanske jag inte ligger i den akuta riskzonen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar