fredag 14 november 2008

Försäkrad

Jag ska stämma svenska staten, Halmstad kommun och Malmö kommun. Anledningen? För att jag sitter här handikappad, sjuk, outbildad, fattig och deprimerad.
Förut var jag en glad tjej som ville en massa saker. Men på grund av mina handikapp klarade jag inte av att dra alla mina idéer till verkligheten. Jag behöver hjälp med att genomföra saker jag vill göra. På försäkringskassan i Malmö (för många år sedan när jag orkade saker) sa min handläggare att jag hade jättebra idéer och tillade ”du gör ju halva jobbet åt mig”
Nu gjorde hon tydligen bara halva jobb för det hände inte mer än så och åren gick och nu sitter jag här med sämre inkomst sämre hälsa ännu sämre självförtroende och har fått fler handikapp än jag hade förut.
Försäkringskassan försäkrar att du blir fast där för alltid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar